خشونت 18 ص ورد قابل ویرایش

مطالب دیگر:
646-تعیین زمان به وجود آمدن ضرورت برای انجام آنالیز خطی و غیرخطی سدهای بتنی وزنی با توجه به درصد المان های ترك خورده647-خواص و كاربرد بتن با الیاف كوتاه فولادی648-بررسی و مقایسه روشهای تحلیل خطی و غیرخطی تیرهای تقویت شده فولادی و بتنی مسلح649-آنالیز استا تیكی غیر خطی مودال قاب های بتنی با نامنظمی جرمی650-مقایسه فنی و اقتصادی روسازیهای بتنی و آسفالتی مطالعه موردی آزادراه زنجان قزوین651-بررسی قطر و فاصله میلگردها در اتصال بین دال بتنی و دیوار در بهبود رفتار لرزه ای سازه های بنایی652-بررسی نفوذ پذیری بتن الیافی653-ارزیابی آسیب پذیری لرزه ای پل های بتن آرمه با استفاده ازروش نسبت ظرفیت به تقاضا654-بتن سبك سازه ای مناسب برای محیطهای در معرض خوردگیآنتی ویروس پاسارگاد (تخفیف ویژه)7-بررسی لرزه ای سیستم های دو گانه قاب-دیوار8-تولید زلزله های مصنوعی منطبق با طیف طرح هدف9-بررسی خصوصیات و تعمیرات مورفولوژیكی رودخانه ها10-انواع خرابی راهها و اصول مرمت آنها11-رفتارسنجی بادبندهای با خروج از مركزیت (EBF)12-کاهش جرم ساختمان و نقش آن در اقتصادی بودن طرح در مقابل زلزله13-بهبود عملكرد كامپوزیت های FRP درمقاوم سازی ساختمان های بنایی14-رفتار قابهای بتن مسلح با بتن پرمقاومت در برابر بارگذاری ضربه ای15-بررسی آسیب ها در ساختمانهای اسكلت فلزی شهر بم ودسته بندی روشهای مقاوم سازی سازه های آسیب دیده در زلزله16-استفاده از دیوارهای برشی فولادی در مقاوم سازی لرزه ای سازه ها
امروزه هر کسی در زندگی خود به گونه ای با مسئله« خشم و خشونت» درگیر است و این درگیری در رده های گوناگون جامعه، از دولتمردان و مصلحان اجتماعی تا اهل خانه و خانواده را به خود مشغول کرده است. اگر انسان آگاهی و شناخت کافی از خشم و گستره اثرگذا|لینک خرید فایل|اِن آی|2087045|nicedanesh
باری دیگر یکی دیگر از فایل ها با عنوان خشونت 18 ص ورد قابل ویرایش آماده دریافت می باشد برای دانلود به ادامه پست مراجعه نمایید.

امروزه هر کسی در زندگی خود به گونه ای با مسئله« خشم و خشونت» درگیر است و این درگیری در رده های گوناگون جامعه، از دولتمردان و مصلحان اجتماعی تا اهل خانه و خانواده را به خود مشغول کرده است. اگر انسان آگاهی و شناخت کافی از خشم و گستره اثرگذاری و اثرپذیری آن داشته باشد، در پرتو ایمان و توکل بر خداوند متعال و رهنمودهای تربیتی اهل بیت علیه السلام ، می تواند به رویارویی و کنترل بهتر آن بپردازد و در مسیر کمال و تکامل، گام های بلندتر و مؤثرتری بردارد. در این نوشتار تلاش می شود به اختصار، به تعریف خشم و فلسفه وجودی آن اشاره شود و پس از ذکر مراتب آن، به خشم نابه جا و شیوه های رویارویی با آن پرداخته شود. در تعریف خشم آمده است: «هیجان و حرکت خاصی است از روح انسان، به منظور غلبه و شکست فرد مقابل.» با تعریف خشم این بحث پیش می آید که آیا خشم در ذات و فطرت هرفردی وجود دارد یا اینکه ارمغان اجتماع و جامعه برای اوست؟

یکی از هیجان های پیچیده انسان خشم است که واکنشی است متداول نسبت به ناکامی و بد رفتاری، امروزه ابراز خشم در محیط کار مقبول نیست و ارگان ها برای این امر از آزمون های روانشناختی استفاده می کنند هیجانهایی که با خشم همراهند عبارتند از خصومت، خشونت، غضب،تحریک و عصبانیت از یک طرف خشم یک پاسخ طبیعی انسان است اما از طرف دیگر ممکن است زندگی انسان ها را به طور جدی به خطر اندازد بنابراین می توانیم راه حل هایی برای مقابله با خشم ارائه دهیم.

دیدگاه ها

عده ای خشم را معلول تقلید و یادگیری می دانند؛ آنها معتقدند که مشاهده رفتار خشونت آمیز دیگران، اعم از انسان ها یا حیوانات در این تقلید نقش دارد.آنها اعتقاد دارند که خشم ریشه اجتماعی دارد و کاملاً تابع الگوها و قوانین یادگیری است.

برخی روان پزشکان نیز بر این ادعا هستند که گاهی ریشه خشم در اختلالات و امراض جسمی است. همچنین، بیماری هایی چون سوءتغذیه، اختلال در سیستم مغزی، نقص عضو، کاهش قند خون و... بر افزایش شدت خشم افراد اثرگذار هستند.

عده ای دیگر که خشم را غریزی و فطری می دانند، معتقدند که حالت هیدرولیکی دارد و کم کم و خود به خود در آدمی جمع می شود تا به آستانه تخلیه برسد، در این صورت است که حتی بدون تحریک عامل خارجی، تخلیه می شود. در نتیجه پیش از آنکه خشم فرد به این درجه برسد، باید نیروی آن را به زمینه های سازنده؛ مانند ورزش و غیره هدایت کرد.

دیدگاه اسلام

در متون دینی اسلام خشم را به «غضب و غیظ» تعبیر می کنند. دانشمندان و علمای اسلامی خشم را یکی از نعمت های بزرگ خداوند می دانند که در وجود انسان ها به ودیعه نهاده است و به واسطه آن، انسان برای بقای خویش، در برابر ناملایمات طبیعت تلاش می کند و به کمک آن به بازسازی و آبادی دنیا و آخرتش مشغول می شود. جهاد با دشمنان، حفظ نظام بشر، امر به معروف و نهی از منکر، اجرای تعزیرات، دفاع از جان و مال و جهاد با نفس فقط به کمک و یاری این غریزه ممکن می گردد و اگر غریزه خشم نبود، بشر رو به نابودی و تباهی می گذاشت. همچنین خداوند در قرآن کریم می فرماید: (و الکاظمین الغیظ؛ و کسانی که خشم خود را فرو می خورند. آل عمران: 134) و نفرموده کسانی که فاقد خشم و غضب هستند.

مراتب خشم

عملکرد انسان ها در برابر نیروی خشم، بر سه نوع است: تفریط، افراط و میانه روی.

تفریط: عبارت است از ضعف یا نداشتن نیروی خشم که پسندیده نیست. نتیجه ضعف این قوه؛ عدم حساسیت به امور نامشروع، پستی و حقارت نفس و سکوت در برابر زشتی هاست. خداوند متعال در قرآن، بهترین اصحاب رسول خدا صلی الله علیه و آله را به استواری و مردانگی بسیار، وصف کرده است: «اشدّاء علی الکفّار؛ بر کافران بسیار سخت گیر هستند.» (فتح: 29) و نیز می فرماید: «ای رسول خدا! با کافران و منافقان، جهاد و مبارزه کن و بر آنان سخت گیری نما». (توبه: 73)